בית דפוס סטודיו לעיצוב מיתוג כניסת חברות
שלום אורח - התחבר
עגלת הקניות שלי:
(0) פריטים - 0.00 ₪

טיפים לעיצוב

     טיפים לעיצוב

 










     טיפים לעיצוב כרטיס 

       החשיבות של כרטיס הביקור של כל בעל עסק או כל בעל תפקיד בכיר בארגון כלשהו, היא חשובה ביותר. עיצוב כרטיסי ביקור שבעליהם משקיע בו 
       רבות ואינו מתייחס אליו כאל עוד אלמנט פשוט ובסיסי, יכול להעביר מסר חשוב לאדם שמקבל אותו, ובכך להניע יצירת קשר שתקדם את מטרותיו
       של בעל הכרטיס.כדי ל
השקיע קצת יותר מחשבה וליצור כרטיסי ביקור מיוחדים אשר יעזרו למתג ולהבדיל אתכם מהמתחרים. 

      הכללים הבאים נועדו לעזור לך לעצב את הכרטיסים המתאימים לך ביותר:

  • הקפידו על שימוש בנייר איכותי – כרטיסי ביקור נועדו להעברה מיד ליד ולשימור. הכלל החשוב ביותר הוא לא להשתמש בנייר דק מידי. השימוש בנייר מתחת ל-240 גרם אינו מומלץ מפני שלאורך זמן הוא יתקמט, יישחק או יקרע. שימוש בנייר כרומו 300 גרם או בנייר נפוח השוקל מעט פחות, יעזור ליצור את הרושם הנכון בעיני לקוחותיכם ויתרום לשימור הכרטיסים לאורך זמן.
  • צבעוני או לא צבעוני – כאן כבר נכנסת המקוריות למשחק. ניתן לעצב כרטיסים מרשימים גם כאשר משתמשים בצבע אחד או שניים. אמנם שימוש בצבע מלא מרחיב את מגוון אפשרויות העיצוב בצורה משמעותית, אך הקו המנחה הוא התאמת רמת הצבעוניות למסר אותו אתם מעוניינים להעביר. כרטיסי ביקור הכוללים טקסט שחור על רקע לבן מהווים את האופציה הבסיסית ביותר ומכאן שלא יעזרו להרשים את לקוחותיכם. לעומת זאת, כרטיסים עם טקסט לבן גדול על רקע שחור דווקא כן יכולים ליצור רושם נכון. ככלל, דרושה מידה מסוימת של תחכום ומיומנות על מנת ליצור את אותו האפקט שיוצרים כרטיסים בצבע מלא כאשר משתמשים בצבע אחד או שניים בלבד. אם תצליחו, תחסכו! 
    • השתמשו בשני הצדדים – אמנם הדפסה דו-צדדית של כרטיסי ביקור היא מעט יקרה יותר ביחס להדפסה בצד אחד, אבל מדובר פה בשדרוג משמעותי. כרטיס ביקור שעובר מידכם ללקוחותיכם מציג שני צדדים, בין אם הוא הודפס משני צידיו או לא. מכאן שמשמעות ההדפסה בצד אחד היא בזבוז שטח פרסום ויש לכך חשיבות. השימוש בשני צידי הכרטיס מאפשר לחלק את המידע המוצג בכל צד כך שניתן להציג פחות מידע ולהשתמש בגופן גדול יותר בכל צד. בנוסף, תוכלו להציג בצד השני רשימת שירותים אותם אתם מציעים, טבלאות המתאימות לתחום העבודה שלכם, לוח שנה, מסר שיווקי או פשוט עוד פרטים עליכם וכו`. אם אתם מספקים שירותים בינלאומיים, הציגו בצד האחורי תרגום לשפה נוספת של הצד הקדמי. בקיצור, עשו שימוש בשני צידי הכרטיס – זה פשוט משתלם!
  • מיקומים – על התוכן החשוב ביותר לבלוט. בדרך כלל, הפרטים החשובים בכרטיסי ביקור הם שם העסק, סוג שירות ומספר טלפון. חשוב לדאוג שהפרטים הללו יבלטו. רצוי לא לתת ללקוחותיכם לחפש איך קוראים לכם ואילו שירותים אתם מציעים – פרטים אלו חייבים להיות ברורים.

  • תאור השירות אותו אתם מציעים – חשוב לומר בבירור מהו השירות אותו אתם מציעים. אמנם כלל זה נראה ומובן מאליו, אך רבים שוכחים אותו וחושבים ששם החברה מספיק – זו טעות. 
    • הדגישו את הסיבות בגללן כדאי לעבוד אתכם – במשפט אחד, נסו לכתוב מהם המאפיינים או השירותים המבדילים בנכם לבין כל שאר התעשייה. 
  • אתר אינטרנט ודוא"ל – חשוב לכלול בכרטיסי הביקור שלכם את כתובת אתר האינטרנט שלכם ואת כתובת הדוא"ל שלכם. הם חשובים בדיוק כמו מספר הטלפון ויש האומרים שהם חשובים יותר מכתובת העסק שלכם. הזמנים השתנו וכיום אי אפשר לעצב כרטיסים שימושיים ללא הפרטים הללו. 
    • שימוש בלוגו – רצוי מאוד שתמשו בלוגו שלכם. כלל ברזל במיתוג הוא שימוש חוזר במאפיינים עיצוביים דומים בעיצוב הניירת המשרדית שלכם, באתר האינטרנט שלכם ואפילו בחתימה בדוא"ל שאתם שלוחים. אחדות תורמת למסר קליט וברור והלוגו הוא המחנה המשותף לכל אלה.
  • כמויות – כמות הכרטיסים שתזמינו תלויה בצורת השימוש שלכם בהם. ככל שאתם פוגשים יותר אנשים ומחלקים יותר כרטיסים, כך כדאי לכם להזמין יותר כרטיסים – העלות לכל כרטיס תהיה זולה יותר. יחד עם זאת, חשוב לזכור שאנו חיים בעולם של מידע משתנה ויתכן שתשנו כתובת, מספר טלפון, אצר אינטרנט וכו`. לפיכך, הזמינו כמות כרטיסים שתספיק לכם לתקופה של עד שישה חודשים.
    • גודל סטנדרטי – חשוב שלא תזמינו כרטיסים גדולים מ-5 ס"מ על 9 ס"מ – נהוג להשתמש במימדים אלה מכיוון שכך הכרטיסים יכולים להיכנס בקלות לכל ארנק. שימוש בגודל שונה עשוי להקשות על לקוחותיכם לשמור את הכרטיסים שלכם. 

                                                                                                                                                                                            
      חזרה לראש העמוד>>>








        טיפים לעיצוב הזמנות

          כדאי לדעת כי עיצוב הזמנות בצורה הנכונה מעביר מסר מסוים למוזמנים שלכם לגבי הערב שבו הם עתידים להשתתף. בהתאם לאופי האירוע
          תוכלו להחליט על העיצוב המתאים, כך שאם החלטתם להפיק אירוע בסגנון לילות ערב או מסיבת בר מצווה בהשראת סרט קולנוע מסוים, ההזמנות
          חייבות להיות מעוצבות בנושא זה.
    אם האירוע שלכם מספיק חשוב בכדי שתרצו להדפיס עבורו הזמנות, רצוי שתקדישו מעט מחשבה בעיצוב ההזמנות.


         רשימת העצות הבאות תעזור לכם להתאים את עיצוב ההזמנה לסוג האירוע שלכם:

    • התאימו את עיצוב ההזמנה לאירוע – כאמור, עיצוב ההזמנה תורם ליצירת האווירה הרצויה.שימוש בנייר איכותי ובקווי עיצוב סולידיים יעזרו ליצור רושם של אירוע מכובד. לחילופין, איורים ובלונים מתאימים יותר למסיבת לילדים. קצת מחשבה יכולה לתרום רבות ליצרית עיצוב מנצח. 
    • שימוש בנייר מתאים – הזמנות לאירועים שונים כגון חתונות ובר-מצווה, נהוג לחלק כמה שבועות ואולי אפילו כמה חודשים לפני תאריך האירוע. אי לכך, חשוב שההזנה תשמור על צורה לאורך. שימוש בנייר במשקל של 240 גרם למעלה יתרום רבות לשימור מראה ההזמנה לאורך זמן. 
    • לא לדחוס טקסט – נסו להעביר את הפרטים הבסיסיים על האירוע הצורה הפשוטה הנוחה ביותר לקריאה. לפיכך, חשוב להקפיד על ריווח גדול יחסית בין שונה לשורה ועל שימוש בגופן מתאים. אין סיבה או מקום לכתוב טקסטים ארוכים על הזמנות מכל סוג. 
    • וודאו שהפרטים נכונים- מיותר לציין איזה סיוטים עשויים להיווצר מטעות בתאריך או בשעת האירוע או מטעות כתיב מביכה בשמות הורי הכלה. חשוב לעבור על הטקסטים כמה וכמה פעמים ואם אפשר, לתת לחברים לבדוק יחד איתכם. 
    • וודאו שכל הפרטים הנחוצים כלולים: סוג האירוע, שם המזמין, מקום האירוע, תאריך ושעה ופרטים ליצירת קשר או אישור הגעה. 
    • מידע משתנה – כיום ניתן לכלול את שמות המוזמנים כבר בתהליך הדפסת ההזמנות. כאשר מספר המוזמנים גדול, מדובר באופציה יקרה, אך אם מספר המוזמנים מוגבל, כלילת שמות המוזמנים בעיצוב ההזמנה מאפשר יצירת הזמנה אישית ומרשימה. 
    • זמני אספקה – הקפידו לטפל בהזמנת ההזמנות לאירוע מוקדם ככל הניתן. לעולם אל תדפיסו לפני שפרטי האירוע סגורים (מקום, תאריך ושעה), אך חשוב מאוד שתשאירו מספיק זמן להדפיס את ההזמנות ולשלוח אותם למוזמנים. זה יקל על המוזמנים להגיע ולהתכונן לאירוע. 
    • התאימו את גודל ההזמנות למעטפות – בחירת הזמנה באחד מהגדלים הסטנדרטיים תבטיח שתוכלו למצוא מעטפות תואמות. 
    • בחנו אפשרות לכלול תמונה שלכם בעיצוב ההזמנה – זה אמנם לא מתאים לכל סוג האירועים, אבל כך תוכלו בקלות לוודא שהעיצוב שלכם הוא ייחודי. 
    • מפה – אם ניתן, כדאי לכלול מפת הגעה ו/ או שובר חניה לאירוע.

    חזרה לראש העמוד>>>




















































        טיפים לבחירת פונטים

          גופן (פונט) יש חלק משמעותי בהשפעה על מי שנחשף אל חומר שיווקי שנוצר במקצועיות. בעזרת גופן נכון ניתן למשוך את תשומת הלב ולהשפיע על
          הצורה שבה מבין הקורא את הכתוב.
    לבחירת הגופן השפעה ישירה על המסר אותו אנו מעוניינים להעביר לקוראינו. רצינות, קלילות, מודרניות,
         הקפדה, זלזול או שובבות הם רק חלק מהמסרים אותם מסוגל הגופן הנבחר להעביר.

         בעת בחירת הגופן המתאים, חשוב להתייחס לכללים הבאים: 

    • מטרת הגופן לשרת את הטקסט – עליו להקל על העברת המסר הכתוב. אם הגופן מושך יותר מידי תשומת לב על חשבון התוכן הכתוב, טעינו 

    • הגופנים אינם נחלקים לטובים ולא טובים, הם נחלקים למתאימים יותר ומתאימים פחות. אמנם זהו חוק מופשט, אך אם נתייחס למסר אותו אנו רוצים להעביר בעת בחירת הגופן ולא נתבסס רק על המראה, נוכל להימנע מ-90% מהטעויות הנפוצות ביותר 

    • כאשר הטקסט ארוך, יותר ממשפט אחד, חשוב להקפיד על שימוש בגופן קריא וברור ולהימנע מגופן מעוצב מידי 

    • גופנים מודגשים, מעוצבים או מסולסלים מתאימים יותר לכותרות אשר אמורות לבלוט

    • יש להימנע משימוש ביותר משניים או מקסימום שלושה סוגי גופנים בעמוד 

    • צבעים – יש להקפיד על הקונטרסט בבחירת צבע הגופן. שימוש בצבעים משלימים יהפוך את הגופן לפחות קריא 

    • כתב נטוי מסמל נאמנות למקור ונחשב לפחות קריא 

    • שימוש בקו תחתון הופך גם הוא את הטקסט לפחות קריא מכיוון שיותר קשה להבדיל בין האותיות – אם המטרה היא להדגיש את הכתוב, רצוי להחליפו בגופן גדול יותר ובמשקל גבוה יותר 

    • היזהרו מקונוטציה לא רצויה – לעיתים, באופן שאינו מודע, אנו משייכים גופן מסוים לחברה או למסר מסוימים. לדוגמא, הגופנים "קורן" ורש"י מיועדים לכתיבת ספרי תורה. אנו רגילים לראותם בספרי תורה ולכן יודעים לשייך את התוכן הכתוב לכתבי קודש. לפיכך, שימוש בגופן שכזה בכרטיסי ביקור של מעצבת בגדים לדוגמא, יוצר קונוטציה לא רצויה. 

    • הקפידו על ריווח נכון בין שורות – אין לכך חוקים ברורים, אבל חשוב להקפיד על קריאות.


                                                                                                                                                                          חזרה לראש העמוד>>>






        טיפים לבחירת צבעים

         בחירת הצבעים בהם אנו עושים שימוש כחלק מעיצוב מוצרי הדפוס שלנו הינה אחת הבחירות החשובות ביותר בתהליך העיצוב.
         הצבעים
    משפיעים באופן ישיר על קריאות הטקסט, על תשומת הלב שאנו מייחסים לו ובאופן כללי על הרושם אותו אנו יוצרים.
         המטרה בבחירת הצבעים היא שילוב נכון בין מראה יפה ופונקציונאליות. להלן כמה
    עצות שכדאי להתייחס אליהם בעת בחירת הצבעים: 

    • לוגו – לפני שבוחרים תמונת רקע או את צבעי הפונטים, חשוב להתייחס ללוגו החברה, בהנחה שעושים בו שימוש. רצוי להשתמש בצבעים הקיימים בלוגו או לכל הפחות משלימים אותם 

    • האיור שמצורף מתאר את היחס הכללי בין קבוצות צבעים. צבעים משלימים יוצרים את הקונטרסט הטוב ביותר ועל כן תורמים לקריאות המסמך. צבעים מקבילים, לעומת זאת, עוזרים ביצירת הרמוניה והתאמה בין הצבעים. 

    • הקפידו על שימוש בצבעים משלימים בין הטקסט לבין הרקע עליו הוא ממוקם 

    • נסו לבחור תמונות רקע העושות שימוש בצבעים מקבילים 

    • התייחסו לצבע הרקע וביחרו במקסימום שלושה צבעים נוספים עבור הטקסטים. שימוש ביותר משלושה צבעים ייצור מראה מבולגן.

    • השתמשו בצבע על מנת להדגיש פרטים חשובים

    • לחלק מהצבעים ישנה קונוטציה מקובלת בחברה. באדום לדוגמא, נהוג להשתמש כצבע אזהרה, בירוק כצבע המסמל ידידותיות לסביבה. נסו להתייחס לקונוטציות הללו בעת בחירת הצבעים.

    • אם קיימת אצלכם תוכנת פוטושופ או תוכנה דומה, נסו להמיר את הצבע הנבחר לפורמט CMYK. ישנה סטיה מינורית ברמת הצבעוניות המושגת בפורמט RGB המשמש אותנו במסכי מחשב לבין םורמט ה-CMYK המשמש את עולם הדפוס. 

                                                                                                                                                                
      חזרה לראש העמוד>>>


     

      

    - מפת האתר - שירות לקוחות
    - תקנון האתר - שאלות ותשובות
    - עצות לשיפור - העלאת עיצוב מוכן
    - שירותים - מילון מונחים  
    - הצטרף למועדון לקוחות - מבצעים    
         

    B2CPrint פתרונות דפוס ו עיצוב אונליין